неділя, 28 грудня 2014 р.

Музична терапія – новий напрям професійної діяльності

                                           
Музична терапія – новий напрям професійної діяльності. Саме за такою темою 02.12.2014 року було проведено методичне об’єднання для музичних керівників міста в дошкільному навчальному закладі №14. Надзвичайно красиві  декорації, костюми казкових героїв, радість, сміх, щасливі оченята малят - і всі поринули в чарівний  світ музики.
Музикотерапія є одним із перспективних напрямків оздоровчої роботи з дітьми дошкільного віку. Відчути на собі оздоровчий вплив музично-терапевтичних сеансів може будь-хто – незалежно від віку, музичних здібностей чи музичної освіти. Та оскільки надзвичайно чутливими до будь-якої інформації, що надходить ззовні, зокрема і до музики, є діти, то досить розповсюдженими є такі сеанси саме з дошкільнятами. Варто зауважити, що зазвичай їх призначають не лише дітям з певними фізичними, сенсорними та емоційними розладами, розладами поведінки, а й цілком здоровим дітям – для їхнього гармонійного розвитку. Музика впливає на дитину на двох рівнях : фізичному та психічному. Вплив на фізичному рівні передбачає об’єктивні зміни в організмі, а саме : виділення ендорфінів – гормонів насолоди («шкірою бігають мурашки ). Адже музика є мистецтвом звуків, а звук – це вібрація, яка пронизує кожну клітинку нашого фізичного тіла. На психічному рівні музика пробуджує творчі сили, створює відчуття Божественого одкровення, змінює настрій та народжує емоції.
В своїй роботі з дітьми музичний керівник Вовна Л.В. використала як пасивну (слухання музики), так і активні форми музичної терапії:
-         інструментальну музикотерапію – гру на музичних інструментах;
-         вокалотерапію – співи ;
-         кінетотерапію – танці та рухливі ігри .
Таким чином, надавши музичному заняттю гедоністичного забарвлення музчний керівник забезпечила глибинне самовираження дітей, розрядку їх внутрішньо-особистісного напруження завдяки досягненню під час музично-творчої діяльності катарсису та ефекту естетичної насолоди.
Щасливі, спокійні та усміхнені дитячі обличчя дають підстави ще раз наголосити, що впроваджувати  заняття з музикотерапії у практику дошкільних навчальних закладів потрібно. Ці заняття поможуть піклуватися про здоров’я дошкільників, долати дитячі неврози та формувати у дітей позитивну програму життєдіяльності. Заняття з музикотерапії можуть істотно гармонізувати дітей та позитивно вплинути на їх особистісний розвиток.


Методист ТКМЦНОІМ  ФІЛЬ Світлана Вікторівна






















Немає коментарів:

Дописати коментар