Музична терапія – новий напрям професійної діяльності. Саме за такою темою
02.12.2014 року було проведено методичне об’єднання для музичних керівників
міста в дошкільному навчальному закладі №14. Надзвичайно красиві
декорації, костюми казкових героїв, радість, сміх, щасливі оченята малят
- і всі поринули в чарівний світ музики.
Музикотерапія є одним із перспективних
напрямків оздоровчої роботи з дітьми дошкільного віку. Відчути на собі
оздоровчий вплив музично-терапевтичних сеансів може будь-хто – незалежно від
віку, музичних здібностей чи музичної освіти. Та оскільки надзвичайно чутливими
до будь-якої інформації, що надходить ззовні, зокрема і до музики, є діти, то
досить розповсюдженими є такі сеанси саме з дошкільнятами. Варто зауважити, що
зазвичай їх призначають не лише дітям з певними фізичними, сенсорними та
емоційними розладами, розладами поведінки, а й цілком здоровим дітям – для
їхнього гармонійного розвитку. Музика впливає на дитину на двох рівнях :
фізичному та психічному. Вплив на фізичному рівні передбачає об’єктивні зміни в
організмі, а саме : виділення ендорфінів – гормонів насолоди («шкірою бігають
мурашки ). Адже музика є мистецтвом звуків, а звук – це вібрація, яка пронизує
кожну клітинку нашого фізичного тіла. На психічному рівні музика пробуджує
творчі сили, створює відчуття Божественого одкровення, змінює настрій та
народжує емоції.
В своїй роботі з дітьми музичний керівник
Вовна Л.В. використала як пасивну (слухання музики), так і активні форми
музичної терапії:
- інструментальну музикотерапію – гру на
музичних інструментах;
- вокалотерапію – співи ;
- кінетотерапію – танці та рухливі ігри .
Таким чином, надавши музичному заняттю
гедоністичного забарвлення музчний керівник забезпечила глибинне самовираження
дітей, розрядку їх внутрішньо-особистісного напруження завдяки досягненню під
час музично-творчої діяльності катарсису та ефекту естетичної насолоди.
Щасливі, спокійні та усміхнені дитячі
обличчя дають підстави ще раз наголосити, що впроваджувати заняття з
музикотерапії у практику дошкільних навчальних закладів потрібно. Ці
заняття поможуть піклуватися про здоров’я дошкільників, долати дитячі неврози
та формувати у дітей позитивну програму життєдіяльності. Заняття з
музикотерапії можуть істотно гармонізувати дітей та позитивно вплинути на їх
особистісний розвиток.
Методист ТКМЦНОІМ ФІЛЬ Світлана Вікторівна

Немає коментарів:
Дописати коментар