середа, 29 жовтня 2014 р.

«Інклюзивне навчання дошкільників в контексті дитиноцентризму» проект ТДНЗ №2 ПОРЯДОК

Порядок
організації інклюзивного навчання дітей з особливими
освітніми потребами у  Тернопільському дошкільному  
навчальному закладі №2.

1. Цей Порядок визначає організацію інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у дошкільному   навчальному закладі №2.        
2. Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у дошкільних   навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.
Метою інклюзивного навчання є реалізація права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізація та інтеграція у суспільство, залучення сім’ї до участі у навчально-виховному процесі.
3. Основними завданнями інклюзивного навчання є:
-  здобуття дітьми з особливими освітніми потребами освіти відповідного рівня у середовищі здорових однолітків відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти;
         - забезпечення різнобічного розвитку дітей, реалізація їх здібностей;
- створення освітньо-реабілітаційного середовища для задоволення освітніх потреб дітей   з особливостями психофізичного розвитку;
- створення позитивного мікроклімату у  навчальному закладі з інклюзивним навчанням, формування активного міжособистісного спілкування дітей з особливими освітніми потребами з іншими учасниками навчального процесу;
- забезпечення диференційованого психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами;
-  надання консультативної допомоги сім’ям, які виховують дітей з особливими освітніми потребами, залучення батьків до розроблення індивідуальних планів та програм навчання.
4. Для організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами (діти з вадами фізичного та психічного розвитку, у тому числі діти-інваліди) у  навчальному закладі створюються відповідні умови:
- безперешкодний доступ до території та приміщень навчального закладу, зокрема, для дітей з вадами опорно-рухового апарату, в тому числі для дітей, які пересуваються на візку та дітей з вадами зору;
- забезпечення навчального закладу необхідними навчально-методичними посібниками, наочно-дидактичними та індивідуальними технічними засобами навчання;
         - створення кабінетів учителя-дефектолога, логопеда,  психологічного розвантаження з відповідним корекційно-розвитквим обладнанням;                
- забезпечення педагогічними кадрами, які володіють методиками роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (зокрема, учителями-дефектологами,  вихователями інклюзивного навчання (адапторами);
5. Інклюзивне навчання організовується у  навчальному закладі  шляхом комплектування   груп  дітьми із загальним  розвитком та  з певними особливими освітніми потребами відповідно до нормативів наповнюваності (1-3 дитини на  групу).        
6. Консультативну допомогу   навчальному закладу щодо організації інклюзивного навчання надає   психолого-медико-педагогічна консультація. 
7. Науково-методичне забезпечення   навчальному закладу з інклюзивним навчанням, моніторинг засвоєння програмових завдань дітей дошкільного віку   з особливими освітніми потребами, розроблення відповідних рекомендацій здійснюють Інформаційно-методитчний центр освіти м. Тернополя, Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти.
8. Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами забезпечують працівники психологічної служби (практичні психологи, соціальні педагоги,  вчителі-дифектологи, логопеди, адаптори)   навчального закладу спільно з педагогічними працівниками, які здійснюють навчально-виховний процес  у групах з інклюзивним навчанням.
9. Безпосереднє керівництво функціонуванням  груп з інклюзивним навчанням здійснює керівник дошкільного  навчального закладу.
10. Поточні питання функціонування  груп з інклюзивним навчанням вивчаються та розглядаються на засіданнях методичних об’єднань педагогічних працівників, педагогічних рад.
11. Навчання дітей з особливими освітніми потребами в  групах з інклюзивним навчанням організовується  навчальним закладом з урахуванням контингенту дітей, досвіду, наявних відповідних ресурсів.
12. Зарахування дітей з особливими освітніми потребами до   груп з інклюзивним навчанням здійснюється за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, на підставі їх письмової  заяви, відповідно до порядку, встановленого для   навчальних дошкільних закладів та висновку психолого-медико-педагогічної консультації.
13. Для забезпечення ефективності навчально-виховного процесу наповнюваність  групи з інклюзивним навчанням становить не більше як 20 дітей, із них:
- 1-3 дитини з однорідними вадами розвитку: розумовою відсталістю, порушеннями опорно-рухового апарату, зі зниженим зором, слухом, затримкою психічного розвитку та інші;
- не більше 2 дітей: глухих, з тяжкими порушеннями мовлення; дітей із складними вадами розвитку (порушення слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з розумовою відсталістю, затримкою психічного розвитку).
14. Інклюзивне навчання базується на основі психолого-педагогічного вивчення потенціалу та особливостей розвитку дитини з особливими освітніми потребами, прогнозування можливих труднощів у процесі навчання та шляхів їх подолання, соціально-педагогічної взаємодії колективу навчального закладу.
15. Навчально-виховний процес в  групах з інклюзивним навчанням у  навчальних закладах здійснюється відповідно до робочого навчального плану, з урахуванням потреб дитини та особливостей її психофізичного розвитку.  Для дітей з особливими освітніми потребами на основі робочого навчального плану  розробляється індивідуальний навчальний план з урахуванням рекомендацій ПМПК.
16. Навчання дітей у  групах з інклюзивним навчанням здійснюється за навчальними планами, програмами, підручниками, посібниками, рекомендованими  та затвердженими Міністерством освіти і науки України.
17. Особливістю навчально-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами є його корекційна спрямованість. Ефективність навчально-виховної роботи досягається шляхом надання таким дітям корекційної допомоги.
18. Для проведення корекційно-розвиткових занять в індивідуальному навчальному плані дитини передбачається від 2 до 4 годин на тиждень, відповідно до особливостей її психофізичного розвитку  .
Кількість годин на тиждень для проведення корекційно-розвиткових занять з кожною  дитиною встановлюється з урахуванням рекомендацій відповідної ПМПК.
19. Корекційно-розвиткові заняття проводяться як у першу, так і в другу половину дня вчителями-дефектологами за кваліфікацією: логопед, тифлопедагог, сурдопедагог, олігофренопедагог, ортопедагог, а також практичними психологами.
20. Відповідно до висновку ПМПК та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, для дітей з особливими освітніми потребами розробляється індивідуальна навчальна програма, яка, на основі вивчення динаміки розвитку дитини, переглядається двічі на рік (за потребою частіше) з метою її коригування, враховуючи потенційні можливості дитини.
Індивідуальна навчальна програма дитини з особливими освітніми потребами у  групах з інклюзивним навчанням розробляється на основі типових навчальних програм  навчальних закладів з відповідною їх адаптацією.
21. Індивідуальна навчальна програма розробляється педагогічними працівниками, у тому числі з дефектологічною освітою, які беруть безпосередню участь у навчально-виховному процесі, за участю батьків дитини або осіб, які їх замінюють та затверджується керівником навчального закладу.
22. Розклад занять у групах з інклюзивним навчанням складається відповідно до режиму та плану роботи дошкільного навчального закладу   з урахуванням індивідуальних особливостей кожної дитини та гігієнічних вимог.


Немає коментарів:

Дописати коментар